Hubnutí? Jedině se správným jídelníčkem!

17. 6. 2019

Opět přišlo léto a vy jste se zděšeně podívali do zrcadla? Žádné novoroční předsevzetí neproběhlo a ručička na váze ukazuje stále stejně či více kilogramů? Nebojte, pokud nyní nastolíte přísnější a vyváženější režim, do plavek ještě zhubnout stihnete.

Při výběru jídel klaďte důraz na potraviny s nižším glykemickým indexem (GI). Číslo GI potraviny vám udává, jak rychle se cukr přítomný v dané potravině vstřebává, a jak rychle ovlivňuje glukózu. Jídla s nižším GI vás zasytí na delší dobu, a vy tak nebudete mít brzy po jídle znovu pocit prázdného žaludku.

Denní režim začněte správně zvolenou snídaní. Ta by měla obsahovat lehce stravitelné bílkoviny a vlákninu (ovoce a zeleninu, nízkotučné mléčné výrobky), komplexní sacharidy (celozrnné pečivo, ovesné vločky, müsli, grahamové či špaldové tyčinky), tuk v podobě nenasycených mastných kyselin (oříšky, semínka) a pijte hodně vody, zeleninových šťáv nebo bylinkových čajů. Pokud nemáte čas si po ránu něco připravovat, můžete zvolit již hotové kaše, které pouze zalijete horkou vodou (např. Amix Oat Mash).

Ke svačině si můžete dopřát kus ovoce, ale rozhodně to s ním v hubnutí nepřehánějte, dále hodně zeleniny, cottage cheese a knäckebrot, nebo si můžete vypít koktejlový proteinový nápoj (např. FatZero Ultra Diet Shake nebo Prom-In Shape Shake Protein).

K obědu volte kuřecí maso s rýží a zeleninou, cuketové špagety s rajčaty, zeleninové polévky, tofu s rýžovými nudlemi atd. Oživit lze jídelníček lněnými či konopnými semínky, které můžete přimíchat do přílohy. Nejlepší zdravou přílohou jsou těstoviny ze zeleniny Konjac, které mají vysoký obsah vlákniny a obsahují pouze 8 kalorií na jednu porci. Ve VITALAND si vyberete rovnou z několika druhů a různých tvarů od značky BITTERS.

K druhé svačině si dopřejte kvalitní tyčinku, která obsahuje minimum tuku (napřAmix Zero Hero 31% Protein Bartyčinka se sladidlem, s nízkým obsahem sacharidů, speciálně cukrů a vysokým obsahem bílkovin s polevou.

K večeři volte již lehčí a dobře stravitelné jídlo jako kuřecí, krůtí maso, ryby nebo Šmakouna. Jako přílohu je vhodné dát zeleninu, kuskus, bulgur, pohanku, jáhly nebo rýži. Jezte naposledy 2-3 hodiny před spaním. Pokud večeříte okolo 18. hodiny, můžete si po 20. hodině dopřát ještě druhou večeři v podobě tvarohu nebo si dejte před spaním proteinový nápoj s obsahem caseinu (např. Aminostar CFM Long Effective Proteins nebo AMIX Miceller Casein).

« Zpět