Jak podpořit výkon během běžecké zátěže?

19. 2. 2019

Jezdíte často na hory? Potřebujete zlepšit svůj běžecký výkon na lyžích? Nezapomeňte, že když vybíháte, musíte mít dostatek energie. Proto Vám poradíme, které produkty je vhodné užívat.

K horám neodmyslitelně patří sníh a lyže, stejně jako k moři plavky a slunce. A tak jako jezdíme v létě na dovolenou pasivní, v zimě se rekreujeme aktivně. Dnes máme škálu možností a aktivit, které na horách lze provádět, ale nejvěrnější zůstáváme jízdě na lyžích nebo na běžkách.

Běžkařem se člověk stává postupně, vášeň pro běžky přichází až s věkem, kdy dáváme přednost klidu běžecké stopy před přeplněnou sjezdovkou a radši se kocháme přírodou a zvukem lesa, než honbou za rychlostí. Běžkování je prostě taková sportovní romantika. Ne všichni však běžkujeme „na pohodu“, proto pro ostatní, ty více aktivní, máme pár rad a tipů, jak se udržet v běžkařských tratích stále v kondici a mít dostatek energie po celou dobu výkonu.

Co je vhodné dávat tělu před běžeckým výletem?

Před tím, než obujete běžky, je důležité přijmout především sacharidy. Poslední jídlo by mělo přijít cca 2,5 hodiny před zátěží. Měly by převládat sacharidy se středním glykemickým indexem (GI) v objemu 1,5 až 5 g na 1 kg tělesné hmotnosti, bílkoviny v objemu cca 0,3 g na 1 kg tělesné hmotnosti. Zhruba 45-60 minut před výběhem si dejte energetickou tyčinku, např. AMIX Sport Power Cake nebo je vhodné použít gainer, např. AMINOSTAR Whey Gainer Actions. K tomu si dejte BCAA, např. AMINOSTAR BCAA Extreme Pure. Před samotným výkonem si můžete dát třeba ještě karnitinový nápoj, nebo nabuďte tělo účinnými stimulanty. Z naší nabídky volíme XPOWER GTI nebo XPOWER Caffeine Active.

Jak podpořit výkon během zátěže?

Většinou běháme déle než jednu hodinu, a proto je vhodné do těla dostat tekutiny. Nejlepší je pít hypotonicky naředěný nápoj každých 20 minut, např. XPOWER Flash nebo ISOSTAR prášek. Také je potřeba doplňovat sacharidy v množství 1 g na 1 kg tělesné hmotnosti. Při delších trasách můžete tělo zasytit opět energetickou tyčinkou, která vám dodá energii a navíc zažene hlad.

 

Co dodat tělu po výkonu?

Po doběhu nezapomeňte na správnou regeneraci a výživu. Jako první doplňte tekutiny izotonicky naředěným nápojem, využijte k tomu opět XPOWER Flash v koncentraci 40 g prášku na 500 ml vody. Po cca 20 minutách doplňte energii sacharidovo-proteinovým koncentrátem – AMINOSTAR Whey Gainer Actions a aminokyselinami AMINOSTAR BCAA Extreme Pure. Nejlepším produktem na regeneraci, který byl vyvinut na zkrácení doby zotavení po výkonu, je XPOWER Recovery. Užívejte ho pro zotavení do 30-60 minut po výkonu.

 

 3 RADY PRO BĚŽKAŘE:

1. Doplňujte tekutiny pravidelně a vyvarujte se dehydrataci. Nepijte alkohol ani kofeinové nápoje.

2. Během výkonu doplňujte cukry a tuky, vybavte se gely nebo tyčinkami.

3. Doplňování energie vždy správně načasujte. Myslete na to, že organismu chvíli potrvá, než dokáže dodanou energii v jakékoli formě vstřebat.

 

 

 

 



 

 

« Zpět