Nejčastější chyby při domácím tréninku

6. 4. 2021

Současná doba nás donutila přijmout změny, přizpůsobit se stávajícím opatřením a tak stále častěji trénujeme doma. Lidé si uvědomili, že je možné být aktivní, aniž by museli jít ven. Je to výzva, ale bez pochyby je to možné. Při domácím tréninku však často chybujeme a tyto chyby je třeba zmínit, aby zejména začátečníci byli schopni uspokojivě a zároveň bezpečně zlepšovat své výsledky. Ti, kteří nikdy netrénovali a momentálně začínají, si mohou přijít v některých oblastech lehce ztraceni. Proto může být tento článek opravdu užitečný pro ty, kteří mají jasný cíl, ale nejsou si jisti, zda svůj trénink vedou správným způsobem. Podívejme se nyní na některé časté chyby při domácím tréninku.

Nejčastější chyby při domácím tréninku

 

Vynecháváme zahřátí

Rozehřátí je velice důležité pro přípravu těla a jeho přechod z odpočinku na aktivitu. Není nutné mu věnovat příliš mnoho času, ale několik minut před silovým nebo kardio tréninkem je zahřátí svalů rozhodně prospěšné. Zahájení tréninku příliš agresivním způsobem by mohlo vést ke zbytečnému poranění. Je proto důležité neustále naslouchat svému tělu a věnovat pozornost jeho potřebám.

Zapomínáme na protažení

I když není nezbytně nutné se po každém tréninku protáhnout, je zásadní pro urychlení regenerace. Stejně jako pomáháme tělu zvyknout si na pohyb, tak i musíme obnovit klid a umožnit mu návrat do klidového režimu. Zároveň je protažení velmi prospěšné pro zvýšení mobility a snížení rizika poranění. Budete se cítit skvěle, protože krom fyzických výhod se promítne pozitivně také v mentální rovině.

Opakujeme stále stejné cviky

Pokud každý den opakujete pořád ty stejné cviky, můžete narazit na několik problémů. Na jedné straně je pouze otázkou času , než upadnete do monotónnosti a trénink vás přestane "bavit".  V tomto smyslu se pak značně zvyšuje pravděpodobnost, že nakonec hodíte ručník do ringu. Za druhé je nutné střídat zapojení různých svalových skupin. Pokud každý den opakujete stále stejné cviky se stejnou intenzitou, nedáte procvičovaným svalům potřebný čas pro odpočinek a zotavení . Vytvořte si pestrý tréninkový plán, který se zaměřuje na různé svalové skupiny s ohledem na jejich regeneraci.

Nedostatečný odpočinek

Na obecné úrovni je odpočinek stejně důležitý jako trénink samotný. Za prvé si dopřejte kvalitní spánek, aby se vaše tělo a mysl optimálně resetovaly. Za druhé, jak už jsme výše zmínili, nechte své tělo po intenzivním úsilí odpočívat tím, že správně rozložíte svůj tréninkový plán. A nakonec jedna z nejčastějších chyb při cvičení doma. Často, že provádíme jeden cvik za druhým, abychom cítili zátěž a zároveň zapomínáme na přestávky mezi jednotlivými sériemi. Cvičte na plno, ale odpočiňte si mezi sériema.

Vybíráme si mezi kardiem a silovým tréninkem

Spousta z nás považuje kardio za dostatečnou dávku sportovní aktivity, ale opak je pravdou. Střídání kardia a silového tréninku, které nemusí být nutně ve stejný den, je zcela zásadní. Každá z těchto aktivit vám přináší řadu pozitiv. Pokud jste jedním z těch, co se silového tréninku bojí, změňte názor. Nebojte se, že budete příliš svalnatí nebo nemáte dostatek zkušeností nebo jste již v pokročilém věku. Základem je nastavit si trénink dle individuálních možností a nekopírovat jen tréninky ostatních. Pak může kdokoli bez ohledu na věk nebo fyzický stav trénovat a zlepšovat svou kondici a postavu.

Foto: Shutterstock.com

« Zpět