Nejlepší TIPY, jak se zbavit tuku!

15. 10. 2019

Během roku přichází několik momentů, během kterých vnímáme intenzivní tlak na to, jak vypadáme. Jeden z nich nastává na podzim, kdy začínáme provozovat více indoorové aktivity a chceme začít hubnout. Ten, kdo zvládne první krizi a vytrvá, uspěje.

Nejefektivnější období pro tvarování našich postav souvisí s přirozenou očistou našeho organismu, která přichází třeba na podzim, kdy je naše tělo plné nezdravých tuků a cukrů, jež byly obsaženy v těch pro nás typicky známých prázdninových dobrotách (zmrzliny, nanuky, ledová kafe, poháry, smoothies atd.).

Podle průzkumů se tři čtvrtiny dospělých lidí přejídají, a když si potom stoupnou na váhu, mají potřebu rychle zhubnout nabrané kilogramy. Jak na to? Udává se, že nejlepším způsobem je hubnout skupinově, protože se můžeme motivovat navzájem, máme parťáka, se kterým pravidelně chodíme cvičit a podporujeme se v dosažení svých cílů. Když po čase zjistíme, že to funguje a kila letí dolů, máme radost z toho, že se znovu vejdeme do našich oblíbených džínsů, přes které nám ještě donedávna přetékaly tukové polštářky, a jsme v tak velké euforii, že nás to nakopne ještě víc a v hubnutí pokračujeme. Pokud nás entuziasmus neopustí, můžeme v hubnutí dosáhnout skvělých výsledků. Hlavním pomocníkem je však pohyb, jídelníček, pohoda a žádný stres.

Hejbejte se

Chcete shodit nabraná kila? Tak to přistupte ke svému hubnutí v plné síle a s velkým odhodláním. Věřte, že za vším je spousta práce a odříkání a ani vás tento kolotoč nemine. V první řadě se soustřeďte na pravidelný pohyb. Nezáleží na tom, zda budete chodit na piloxing, aerobic, H.E.A.T. nebo se půjdete proběhnout. Hlavní je, abyste cvičili ve správné intenzitě, kdy budete spalovat intenzivně tuky. Obvykle se intenzita zátěže stanovuje tepovou frekvencí. Tu buď laicky poznáte podle toho, že během aktivity nejste příliš zadýchaní a můžete tak směle konverzovat se svým cvičícím partnerem nebo si jednoduše pořídíte šikovné hodinky, které vám změří vaši tepovou frekvenci.

Svoji přibližnou tepovou frekvenci zjistíte výpočtem: 220 – věk = maximální tepová frekvence (maxTF). Abyste zhubli, musíte se pohybovat v rozmezí 65-75 % maxTF. Tuky se začínají spalovat nejdříve po dvaceti minutách aerobní aktivity. Pokud tedy sportujete více než 45-60 minut, nastartování tuků pokračuje i ve chvíli, kdy s pohybem skončíte.

Jídlo je váš sparingpartner

Žádné jídlo, žádné hubnutí. Správné jídlo, zaručený úspěch. To jsou faktory, na které musíme během své přeměny myslet. Netrapte se počítáním kalorií, ale upravte si jídelníček tak, aby vám vyhovovalo jeho složení. Pokud nemáte rádi brokolici, nejíte třeba ani okurku, vyměňte ji za jiný druh zeleniny. Přistupujte k jídlu tak, aby vám chutnalo, a aby vás nový „zdravý“ styl života nestresoval, ale těšil.

Váš jídelníček by měl obsahovat:

  • minimálně 5 jídel v menších porcích, které budete konzumovat v pravidelných intervalech 2-3 hodiny
  • k snídani jezte především sacharidy (celozrnné pečivo, ovesné vločky, ořechy a semena, čerstvé nebo sušené ovoce)
  • k obědu zařazujte sacharidy i bílkoviny (kuřecí maso, ryby, zeleninové saláty, rýže basmati, luštěniny)
  • k večeři kombinujte bílkoviny se zeleninou (zeleninové saláty, krůtí a kuřecí maso, šunka, tvaroh, sýr cottage)

Každý den večer si jídlo pečlivě připravte do krabiček, předem plánujte, co budete jíst. Uvidíte, že se na nachystané jídlo budete i více těšit. Navíc budete mít kontrolu nad tím, co jíte a nebudete nešťastní z toho, že vám v restauraci přinesou plátek masa s kroketami, když vy jste ho přeci chtěli s rýží. Také dodržujte pitný režim, vypijte minimálně dva litry vody nebo zeleného čaje denně.

Nestresujte se

Stres je největším nepřítelem člověka a vyvolávačem různých chorob a onemocnění. Málokdo si uvědomuje, že je to právě naše psychika, která nejvíce ovlivňuje naše hubnutí. Lenka Černá píše na serveru Školaproženy.cz, že důležitým aspektem v našem sebevědomí a psychice je emoční tuk. Co to znamená? Autorka říká, že tuk je od pradávna skvělý izolant, který chrání naše tělo od vnějších vlivů, jako je například zima. Bohužel ale funguje i jako psychický izolant, který chrání naše emoce. Pokud jsme tedy prožili emoční ublížení v dětství, trápili jsme se v partnerských vztazích anebo máme pořád z něčeho strach, naše tělo se může automaticky proti takovým emočním vlivům obalovat.

Pokud se vám tedy hubnutí nedaří, je třeba začít se zaměřovat na původ nezdaru, na vlivy, které zapříčinily, že váš emoční stav pro hubnutí není v dobré kondici. Pokud se budete cítit psychicky v pohodě, hubnutí vám vždy půjde lépe.

Co na tuky zabírá

Účinnější spalování tuků lze doplnit užíváním speciálních doplňků stravy určených na redukci hmotnosti. Patří mezi ně různé spalovače, redukční koktejly nebo karnitiny. Tyto produkty obsahují vyvážené komplexy přírodních látek, které pomohou k žádoucímu poměru svalové a tukové hmoty.

Přispívá k omezení chuti na jídlo a pomáhá omezit tukové zásoby. Látka Citrus aurantium podporuje metabolismus tuků a sacharidů, a tak přispívá ke snížení tělesné hmotnosti. Slim Master Premium také podporuje zdravé trávení a pozitivně působí na stav tlustého střeva.

Spalovač, který likviduje podkožní tuk, urychluje metabolismus, zvyšuje termogenezi, omezuje pocit hladu, dává energii a sílu na celý den.
Ideální doplněk jídelníčku v době, kdy nestíháte běžné jídlo. Přispívá ke snížení tělesné hmotnosti a ukládání tuků. Obsažený chrom pomáhá udržet normální hladinu glukózy v krvi.
Nejstarší a nejúčinnější dieta na světě. Obsahuje NUPO polévky, směs na přípravu lívanců, dietní koktejly či proteinové tyčinky.
 


 

 

 

 


« Zpět